Aqeri tar order på 1.7 MSEK till svensk försvarsmyndighet

Aqeri har erhållit beställning om 1.7 MSEK från en svensk försvarsmyndighet. Beställningen som omfattar ruggade datorer och kommunikationsutrustning, kommer att levereras inom Q4 2014.

VD kommentar:
”Aqeris produkter åtnjuter fortsatt förtroende avseende krävande tekniska kravspecifikationer och miljöer. Den kontinuerliga produktutvecklingen i teknikens framkant ger utdelning. Fortsatta liknande affärer ligger definitivt inom ramen för det möjliga.”

Manne K A Koerfer, VD, tel. 070 773 48 18

Aqeri är en ledande svensk leverantör av dator- och kommunikationsutrustning för extrema förhållanden, en viktig nisch i försvars- och civilapplikationer. Produkterna är anpassade för att tåla bland annat vibrationer, orena miljöer, elektromagnetisk strålning och varierande klimatförhållanden samt att kunna levereras i kundprojekt över lång tid. I över 20 år har koncernen hjälpt till att kundanpassa lösningar. Aqeri Holding AB (publ), med organisationsnummer 556280-6660, har sitt säte i Stockholm, Sverige. Bolagets aktie (ticker: AQER) handlas sedan den 25 april 2005 på First North, samt den 16 februari 2009 på First North Premier som drivs av Nasdaq OMX. Certified advisor är Remium, www.remium.com.