Aqeri tecknar kontrakt med ett stort italienskt försvarsföretag på 1,7 MSEK

Aqeri, ledande svensk producent av ruggade datorer och kommunikationsutrustning för extrema miljöer, har tecknat ett kontrakt med ett stort italienskt försvarsföretag på 1,7 MSEK.

Leveranserna avser datorutrustning och kommer att vara avslutade under 2016.

VD´s kommentar;
”Den italienska marknaden vaknar till liv mer och mer. Tack vare vår partner har vi nu vunnit ett kontrakt med ett italienskt systemhus för en exportaffär. Med väl genomförda leveranser byggs förutsättningar till följdaffärer.”

Manne K A Koerfer, VD, tel. 070 773 48 18

Aqeri är en ledande svensk leverantör av dator- och kommunikationsutrustning för extrema förhållanden, en viktig nisch i försvars- och civilapplikationer. Produkterna är anpassade för att tåla bland annat vibrationer, orena miljöer, elektromagnetisk strålning och varierande klimatförhållanden samt att kunna levereras i kundprojekt över lång tid. I över 25 år har koncernen hjälpt till att kundanpassa lösningar. Aqeri Holding AB (publ), med organisationsnummer 556280-6660, har sitt säte i Stockholm, Sverige. Bolagets aktie (ticker: AQER) handlas sedan den 25 april 2005 på First North som drivs av Nasdaq OMX. Certified advisor är Remium, www.remium.com.