Bokslutskommuniké januari-december 2012 - Aqeri Holding AB (Publ)

FÖRSTA FÖRSVARSKONTRAKT I TURKIET
FÖRSTA FÖRSVARSKONTRAKT I FRANKRIKE
REKORDSTOR OFFERTSTOCK

Januari - december:

• Nettoomsättningen uppgick till 29,9 (48,6) MSEK
  • Rörelseresultatet uppgick till -12,3 (-7,4) MSEK
  • Resultat efter skatt var -13,6 (-7,7) MSEK eller -1,60 (-4,39) kronor per aktie
  • Rörelsens kassaflöde var -8,7 (0,3) MSEK eller -1,03 (0,17) kronor per aktie
  • Det egna kapitalet var 7,1 (11,8) MSEK eller 0,58 (6,74) kronor per aktie
  • Soliditeten uppgick till 33% (51%)

Fullständig bokslutskommuniké som bilaga (pdf).

Aqeri är en ledande svensk leverantör av dator- och kommunikationsutrustning för extrema förhållanden. Våra produkter är anpassade för att tåla bland annat vibrationer, orena miljöer, elektromagnetisk strålning och varierande klimatförhållanden. I över 20 år har vi hjälpt till att kundanpassa lösningar inom försvars-, industri- och fordonsbranschen. Aqeri Holding AB (publ), med organisationsnummer 556280-6660, har sitt säte i Stockholm, Sverige. Bolagets aktie (ticker: AQER) handlas sedan den 25 april 2005 på First North, samt den 16 februari 2009 på First North Premier som drivs av Nasdaq OMX. Certified advisor är Remium, www.remium.com.