• Aqeri/

Kompletterande information angående Aqeri Holding AB (publ) och dotterbolaget Aqeri AB

Dotterbolaget Aqeri AB är det enda rörelsedrivande bolaget i koncernen. Aqeri Holding AB har ingen rörelse eller intäkter och bolagets väsentliga tillgång är aktierna i dotterbolaget. Aqeri Holding AB har en skuld till Aqeri AB. Hur denna skuld hanteras av konkursförvaltaren är avgörande huruvida Aqeri Holding AB kommer att försättas i konkurs. Beslut från styrelsen kommer ske omgående när beslut från konkursförvaltaren inkommit. Konkursförvaltarens och styrelsens beslut rörande Aqeri Holding AB beräknas komma under de närmaste dagarna.

I dag inlämnades konkursansökan till Solna Tingsrätt rörande dotterbolaget Aqeri AB. Konkursförvaltare kommer att vara advokat Morgan Kvarnström WE Advokater telefon 08-630 70 90.

Styrelsen i Aqeri, tel 08-564 737 30

Denna information är sådan information som Aqeri Holding AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 12 juni 2017 kl. 17.40 CET.