Bostadsrättsföreningen Promenaden satsar på solenergi

Report this content

Bostadsrättsföreningen Promenaden i Falun vill minimera sina energikostnader under en lång period framöver. Promenaden har nu installerat 229 m2 solfångare från Aquasol.

– Solfångarna på Promenaden är Dalarnas största anläggning för flerbostadshus. Aquasol har lång erfarenhet av att bygga solpaneler och lämnar 15 års trygghetsgaranti. Vi kan leverera stora moduler som gör montaget enkelt, säger David Wiman, försäljningschef på Aquasol.

Bostadsrättsföreningen Promenaden ligger mitt i Falun med gångavstånd till butiker och service. Föreningen med sina 75 lägenheter är mycket populär bland äldre. En bra och varm boendekomfort är ett av de fyra mål föreningen satt upp för sin energisatsning. Den ska också lägga grund för minimerade avgiftshöjningar genom att kostnaderna blir långsiktigt lägre. Detta ska i sin tur öka intresset för att bo i föreningen.

Läs mer i Brf Promenadens egen broschyr »
Läs artikel från SVT »
Besök HSB och läs mer om driftoptimeringen av Brf Promenaden »

För mer information kontakta:
David Wiman, försäljningschef.
david.wiman@aquasol.se eller 019 16 56 91
www.aquasol.se
Växel 019 16 56 90

Om Aquasol:
Aquasol AB är Sveriges ledande tillverkare av planglasade solfångare. Via ett rikstäckande nät av certifierade återförsäljare och samarbetspartners erbjuder Aquasol Solvärmesystem för villa och kommersiella fastigheter. Aquasol erbjuder också, genom sin verksamhet Arnes Plåtslageri, montage av solpaneler på alla typer av tak.