David Wiman ny försäljningschef hos Aquasol

Aquasol satsar vidare för att ytterligare stärka positionen som en av Sveriges ledande leverantörer av solvärmeprodukter. Den 1 augusti börjar David Wiman som ny försäljningschef.

Han kommer närmast från Ariterm Sweden AB där han varit Product Group Manager Solar. Dessförinnan var David Wiman vd för Ariterm AB innan sammanslagningen med KMP i Kalmar. Om rollen som försäljningschef säger han: – Det ska bli spännande och intressant. Jag känner till Aquasol sedan tidigare och företaget är en ledande och stark aktör inom solvärme. Man har ett väldigt bra produktsortiment som täcker allt från villa till större fastigheter. – Med kombinationen certifierade installatörer och plåtslagare som kan göra montaget har Aquasol ett intressant koncept som jag tror går att vidareutveckla. Lång erfarenhet Wiman har en mycket lång erfarenhet inom värmebranschen med början som rörmontör och – efter utbildning till VVS-ingenjör – som försäljningsingenjör på SomaTherm Värme i Arvika och Elgeverken i Linköping. Efter sammanslagningen av ELGE och Thermia i början på 80-talet fortsatte han sin karriär inom Thermia och har där arbetat med ansvarsområden såsom produkt, utbildning och serviceansvar. Wiman har bland annat varit regionchef, försäljningschef och marknadschef. David Wiman har ett gediget kunnande inom ett mycket brett produktsortiment innefattande värmepumpar, varmvattenberedare, elpannor, vedpannor, ackumulatortankar och pelletsystem samt under senare år även solvärmesystem. För frågor och mer information, välkommen att kontakta vd Susanne Andersson på tfn 019-16 56 90 eller 070-614 85 42.

Om oss

Om Aquasol: Aquasol AB är Sveriges ledande tillverkare av planglasade solfångare. Aquasol är verksamt inom Cleantech och har ett stort engagemang inom energi- och miljösektorn. Via ett rikstäckande nät av utvalda certifierade återförsäljare och samarbetspartners erbjuder Aquasol kostnadseffektiva solvärmesystem för villa och kommersiella fastigheter.Aquasol har genom sin verksamhet Arnes Plåtslageri stor kunskap och erfarenhet gällande alla i branschens förekommande plåtslageriarbeten inte minst takarbeten som gett Aquasol unika erfarenheter även för montage av solpaneler på alla typer av tak. Omsättning 2008 på 15 MSEK, 12 anställda. Butik och HK i Örebro. Huvudägare: Susanne Andersson. Medlemmar i Svensk Solenergi, PLR.