Företag och arbetssökande i Blekinge möts på IT-kompetensdag

Arbetsförmedlingen i Blekinge satsar på att matcha ihop företag som behöver olika IT-kompetens med lämpliga kandidater. Onsdag 8 mars är det dags för träff nummer tre med fyra företag och drygt 20 kandidater med efterfrågad erfarenhet. De inbjudna arbetssökande kommer från hela länet och träffen är i Ronneby.

På den första träffen i oktober deltog enbart arbetssökande med IT-profil och då gick man tillsammans igenom upplägget med IT-Skills , dvs. IT-kompetensdagen. I början av februari var det dags för träff nummer två där även företag som behöver anställa och utbildare deltog.

– IT-kompetensdagen var en test som vi fick mycket positiv respons för och därför fortsätter vi med konceptet. IT-kompetens är en bristvara i hela landet och företagen är intresserade, säger Emil Rudvi, arbetsförmedlare och IT-branschsamordnare på Arbetsförmedlingen i Blekinge.

Tid: Onsdag 8 mars klockan 10-13
Plats : Arbetsförmedlingen i Ronneby

Media är välkomna att delta

Program:
10:00 - 10:30 Company setup

10:30 - 12:00 Company presentations

- Introduction

- QSoftwerk ( Eddie Freij ), estimate 10-20 minutes

- Sigma ( Ann-Sofie Axelsson ), estimate 10-20 minutes

- TrueSec ( Mikael Lagerström ), estimate 10-20 minutes

- Avalon Innovation ( Reza Kashef ), estimate 10-20 minutes

- Questions: About the companies.

12:00 - 13:00 Individual meetings

- Possibility to apply for a individual presentation.

För information :Emil Rudvi, arbetsförmedlare, Arbetsförmedlingen Blekinge, 010-488 73 77