Nyfikna på att starta eget företag bjuds in till Arbetsförmedlingen i Karlskrona

Måndag den 18 november anordnar Arbetsförmedlingen i Karlskrona en mässa om att starta eget företag. På mässan finns representanter från Arbetsförmedlingen och andra aktörer inom nyföretagande. Alla intresserade, även de som studerar eller jobbar, är välkomna för att få information eller ställa frågor.

Förutom Arbetsförmedlingen deltar Almi, Nyföretagarcentrum, Näringslivsbolaget, Skatteverket, BBI, Länsstyrelsen, Coompanion samt ambassadörer för kvinnlig företagande. De svarar på frågor och informerar bland annat om vilket stöd man kan få och olika regler.

-         Eget företag är något många funderar på och genom att samla olika aktörer på samma plats kan vi förhoppningsvis svara på de flesta frågor, säger Malgorzata Andersson, som arbetar med att starta eget på Arbetsförmedlingen Karlskrona.

Tid: Torsdag 18 november klockan 10-13
Plats: Arbetsförmedlingen Karlskrona, lokal Långö

För information  Malgorzata Andersson, arbetsförmedlare   Arbetsförmedlingen Karlskrona  010-486  74 40
Presskontakt:
Lena Lithner Soutkari, 010-486 9720