Speedmeeting mellan ungdomar och arbetsgivare

Många arbetssökande ungdomar kommer aldrig fram till en jobbintervju på grund av att de saknar arbetslivserfarenhet. På måndag får ungdomar möjlighet att träffa flera arbetsgivare genom så kallad speedmeeting på Cozmoz.

Ungdomar i åldern 18 – 24 får möjlighet att träffa och presentera sig för arbetsgivare, vilket kan leda till praktikplats eller anställning.

— Speedmeeting är ett bra sätt för ungdomarna att få erfarenhet av jobbintervjuer samtidigt som arbetsgivarna får möjlighet att träffa ungdomar som söker arbete, säger arbetsförmedlare Neda Mostofi.

Välkomna på pressträff

Pressen hälsas välkommen till presskonferens

Tid: måndag den 17 mars kl. 09.00

Plats: Cozmoz, stora entrén

Program under dagen:

8.30-9.45        Utredare jan Sundqvist berättar om arbetsmarknadsläget

10.00-12.15    Speedmeeting

12.30-13.30    Presentation av Cozmos verksamhet i samband med lunch

Arrangemanget sker i samarbete mellan Arbetsförmedlingen, Cozmoz projekt ”Unga till arbete”, Swedbanks projekt ”Unga jobb”, Företagarna, och Näringslivskontoret Borlänge kommun. Kontaktpersoner är Neda Mostofi och Jenny Strandh Arbetsförmedlingen, Diana Mäkiaho och Hjalmar Östman Borlänge kommun unga till arbete, Jörgen Isaksson Swedbank unga jobb, Anders Tunestam Företagarna och Åsa Nylén Näringslivskontoret.

För kommentarer och information:
Neda Mostofi, arbetsförmedlare, 010-486 73 75