Arbetsgivarna i fjällvärlden rekryterar

Arbetsförmedlingen i Gävle genomför 25 augusti en fjällmässa där man erbjuder arbetsgivare från hotell- och fjällanläggningar möjlighet att rekrytera personal inför vintersäsongen.

– Det här är ett viktigt evenemang inför säsongstart i fjällvärlden, säger Marianne Jones, arbetsförmedlare i Gävle. Vi har representanter från många olika anläggningar där man bland annat söker kökschefer, kockar, restaurang- och servicepersonal, liftskötare, skid- och snowboardlärare och lokalvårdare. Utbudet av jobb är väldigt brett så det finns något för alla.

Exempel på deltagande företag är: Kungsberget, Skistar Vemdalen, Branäs, Storhogna Högfjällshotell & Spa, Sibylla Vemdalen,
Vemdalsskalets Högfjällshotell, Lofsdalen Fjällanläggningar, Kläppen,

Husky Restaurang & Bowling, Hotell Silverhatten Arjeplog , Stöten och
Ramundberget
.

– Många av de lediga jobben lämpar sig för ungdomar och det är särskilt roligt då vi har hög ungdomsarbetslöshet i vårt län säger Marianne Jones. Eftersom arbetsgivarna rekryterar på plats så har förhoppningsvis många av besökarna ett jobb när dom lämnar mässan.

Dag                                     torsdag 25 augusti

Tid                                      kl 10.00-14.00

Plats                                   Arbetsförmedlingen Gävle

Välkomna att bevaka mässan!

För kommentarer:  Marianne Jones, mässansvarig, 010-486 52 21

Presskontakt:  Urban Isberg, Informatör,  010-486 46 40