Nya jobbmässan lockar med 1000 jobb

Södra Norrlandskustens största jobb- och utbildningsmässa går av stapeln torsdagen den 21 februari. De deltagande företagen erbjuder tillsammans mellan 800 och 1000 jobb.
Det finns jobb i regionen och det vill vi visa med den här mässan. Vi hoppas också kunna väcka intresse för vidareutbildningar. En bra utbildning öppnar många dörrar in till arbetslivet, säger arbetsförmedlingschef Mohamed Chabchoub.

Det är första gången jobbmässan anordnas i Söderhamn och uppslutningen bland utställarna är stor. Nära 40 företag med rekryteringsbehov och utbildningsföretag kommer att delta – något som redan skapat ett stort intresse kring mässan.

­– Jobbmässor har tidigare anordnats i både Sundsvall och Gävle, men däremellan har det funnits ett tomrum vilket skapat en stor efterfrågan. Vi vet redan nu att det finns flera bokade bussar med arbetssökande ifrån kranskommunerna för att besöka mässan, säger Mohamed Chabchoub.

Besökarna kommer att få information om aktuella utbildningar och kommande rekryteringar. Det kommer att hållas seminarier och flera företag kommer att ha anställningsintervjuer på plats. Företagen söker personal inom vitt skilda branscher som hotell och restaurang, kundtjänst och lager. För den som är intresserad av att jobba utomlands deltar också flera norska företag.

Mässan är öppen för alla och kan ses som ett utmärkt tillfälle att upptäcka vad som är aktuellt inom olika branscher och vilka utbildningar som finns att söka.

– Oavsett om du söker sommarjobb, funderar på att börja studera eller vill sadla om i yrkeslivet kan mässan vara något för dig. Vem som helst är välkommen, säger Mohamed Chabchoub.

Mässan är på Kulturens Hus, Oxtorget 4 i Söderhamn
torsdag 21 februari
10.00 – 16.00

Mohamed Chabchoub,