Arbetsförmedlingen i Östersund ökar tillgängligheten

Med start den 2 maj har Arbetsförmedlingen i Östersund öppet för besök och rekryteringsaktiviteter mellan kl. 10-18. De utökade öppettiderna införs för att förbättra tillgängligheten och höja servicenivån för flera kundgrupper. Som Sveriges största förmedlare av lediga platser har Arbetsförmedlingen en mycket viktig uppgift att fylla och då måste vår service bli lättare att nå.

Det här är ett led i att öka tillgängligheten för våra kundgrupper, både arbetssökande och arbetsgivare, säger Johan Tegnhed, arbetsförmedlingschef  i Östersund. Det är främst personer som redan har ett jobb men som funderar på att byta jobb eller bransch som vi erbjuder möjlighet att  komma in och besöka oss på eftermiddagarna.

Första veckan har Arbetsförmedlingen bland annat information om utlandsjobb på måndag och onsdag mellan 16.30-17.30. Ett stående inslag kommer att vara rekryterings- och informationsträffar och detta på tider som gör att även de som redan har arbete eller bor i en angränsande kommun kan besöka oss och ta del vårt utbud.

─ Arbetsförmedlingen är den naturliga mötesplatsen för företag att rekrytera, fortsätter Johan Tegnhed. Allt fler företag ser vinsten i att med en rekryteringsträff möta många sökande på ort och ställe i stället för att få brevlådan överfylld med ansökningshandlingar. Det sparar administration och kostnader, och gör det enklare för våra arbetssökande att få möta arbetsgivare öga mot öga.

Välkomna in på ett besök!

För kommentarer:
Johan Tegnhed, arbetsförmedlingschef  i Östersund, 010-487 02 37