Unga inspireras till att bli mathantverkare

Arbetsförmedlingen i Östersund ordnar 21 november en inspirationsträff för unga arbetssökande som är intresserade av att bli mathantverkare.

Syftet med inspirationsträffen är att unga som är intresserade av mat och mathantverk ska få lära sig mer om detta. Lokalt mathantverk är ett område som växer och vi vill visa att det är något som de flesta kan jobba med, antingen som anställd eller som egen företagare, beroende på vilket intresse man har säger Åsa Moe, arbetsförmedlare och ansvarig för inspirationsträffen.

Arvid Lorentzon, projektledare för Matskrået i Jämtlands län, kommer tillsammans med en mathantverkare att hålla i en föreläsning om vad mathantverk är och dess betydelse för länet. De berättar också vad Eldrimner och Matskrået arbetar med och vad de kan hjälpa till med. Därefter berättar mathantverkaren om hur vardagen ser ut och vad jobbet innebär rent praktiskt.
Det kommer också att bjudas på smakprov med olika produkter från mathantverkare runt om i länet.

När: torsdag 21 november kl. 13.00

Var: Arbetsförmedlingen Östersund, Storsjörummet