Vad händer på arbetsmarknaden i Jämtlands län den närmaste tiden?

Hur ser arbetsgivare i Jämtlands län på de kommande tolv månaderna? Inom vilka branscher finns det behov av personal och var finns ett överskott? Vilka utmaningar står vi inför? Det och mycket mer får du ta del av under pressträffen 7 december.

Välkommen till presentationen av prognosen för arbetsmarknaden i Jämtlands län 2017. Presentationen sker i seminarieform med inbjudna deltagare från kommuner, myndigheter och näringsliv.

Under hösten har Arbetsförmedlingen intervjuat arbetsgivare inom samtliga branscher i länet. Svaren har sammanställts i en unik prognos över utvecklingen på länets arbetsmarknad. Prognosen innehåller bland annat förväntad sysselsättning och arbetslöshet, bedömning av branscher, rekryteringsbehov och utmaningar på arbetsmarknaden i länet.

Tid :
Onsdag den 7 december kl. 10.15. Efteråt finns möjlighet till intervjuer.

Plats:
Arbetsförmedlingen i Östersund, Storgatan 46

Du möter:
Fredrika Henriksson, arbetsförmedlingschef i Östersund
Maria Salomonsson, arbetsmarknadsanalytiker

Välkommen!

För kommentarer: Fredrika Henriksson, arbetsförmedlingschef Östersund, 010-486 42 02
För information:
Maria Salomonsson, arbetsmarknadsanalytiker, 010-487 67 19