Hög tid att söka sommarjobb

Tisdag den 19 februari arrangerar Arbetsförmedlingen den årligen återkom­mande stora rekryteringsmässan Sommarjobbens dag i Luleå. Och den 21 februari är det dags för alla intresserade av sommarjobb i Kalix att söka sig till ortens arbetsförmedling. I Luleå håller man till i COOP Arena och i Kalix på Arbetsförmedlingen. Och 13 mars är det dags för sommarjobb i Piteå.
Måndagen den 18 februari kan ungdomar chatta om sommarjobb med Arbetsförmedlingen 15.30 – 16.30 på www.arbetsformedlingen.se.

Luleå
Arbetsförmedlingens återkommande rekryteringsmässa Sommarjobbens Dag genomförs i år i COOP Arena i Luleå. Närmare 25 företag finns på plats för att rekrytera sommarvikarier.

Tid: 19 februari, kl 13 – 16

Plats: COOP Arena i Luleå

Kalix
Närmare 20 företag kommer till Arbetsförmedlingen i Kalix för att söka sommarvikarier.

Tid: 21 februari, kl 10 - 14

Plats: Arbetsförmedlingen, Lejonsgatan 16 i Kalix

Arbetsgivarna söker sommarvikarier allt tidigare
Trenden är att arbetsgivare löser sitt behov av vikarier under sommar­månaderna allt tidigare. Det underlättar planeringen och skapar trygghet inför sommaren. För vikarierna är det positivt att tidigt få klarhet i hur man ska arbeta under sommaren. Därmed kan man också planera för andra aktiviteter, till exempel för resor. För alla intresserade gäller att vara ute i god tid.

De som söker sommarjobb uppmanas ta med sig CV/personligt brev så att de kan söka jobb direkt på respektive mässa.

Jobb utomlands

På båda orterna ger Arbetsförmedlingen också information på mässorna om hur man söker jobb utomlands, men särskild information om utlandsjobb kommer också att genomföras på arbetsförmedlingarna, i Kalix den 6 mars, kl 10 – 14 och i Luleå den 12 mars, kl 10 – 14.

Kommentarer:
Luleå