Krami blev en stor vinst för alla

I november i fjol startade Krami i Luleå, ett samarbete mellan Arbetsförmedlingen, socialtjänsten vid Luleå kommun och Kriminalvården. Syftet är att vägleda unga män som valt att lämna kriminalitet och/eller missbruk ut på arbetsmarknaden och också erbjuda dem en möjlighet att bryta det sociala mönstret.

Under år 2015 har endast tre av 24 inskrivna blivit negativt utskrivna. Övriga har lämnat kriminalitet och droger bakom sig. Det är en stor personlig vinst för den enskilde, men också en stor vinst för hela samhället.

På pressträffen berättar vi mera om vad som hänt under året. Efter pressträffen är ni också välkomna till Krami som har öppet hus från klockan 13 i Kramis lokaler i Rättscentrum på Skeppsbrogatan 39, våning 6.

Medverkande : Stefan Granberg från Arbetsförmedlingen, Ruth Krekula från Kriminalvården och Camilla Piekkola från socialtjänsten vid Luleå kommun

Tid : Torsdagen den 3 december klockan 12,15

Plats : Konferensrummet på Frivården, Rättscentrum, Skeppsbrogatan 41, våning 6, Luleå

Välkommen!