Arbetsmarknadsmässa i Nora

Report this content

Med inriktning på rekrytering, integration, kompetensutveckling och entreprenörskap.

På torsdag arrangeras en arbetsmarknadsmässa i Nora. Mässan är ett samarbete mellan Arbetsförmedlingen, Nora kommuns arbetsmarknadsenhet och lokala företagsnätverk. Syftet är att visa Nora-ungdomar, nyanlända och arbetssökande möjliga arbetsplatser och kompetenskrav, så att de vet mer inför framtiden om arbete och yrkesval. Med på mässan finns även företag/arbetsplatser med rekryteringsbehov.

27 utställare (företag, utbildningsanordnare för vuxenutbildning m.fl.) har anmält att de ska delta i mässan. Inbjudna till mässan är gymnasieelever från Nora, arbetssökanden och elever från Hjernet. Mässan är även öppen för allmänheten.

För arbetsförmedlarna Elisabeth Pettersson och Frida Moberg är det angeläget att ordna olika slags arenor för företag och arbetssökande att mötas på.

– Det finns arbetsgivare som har svårt att få tag på den kompetens de behöver idag, men möten med arbetssökanden är också viktigt för framtida kompetensbehov, säger Elisabeth Pettersson.

– Arbetsmarknadsmässan är en jättebra möjlighet för både arbetsgivaren och den som söker jobb att mötas och skapa sig en bild av varandra. Här får de mötas öga mot öga på ett enkelt sätt, säger Frida Moberg.

Tid: Torsdag 16 mars klockan 14–17

Plats: Stadshotellet i Nora