Seminarium om jobben i Örebro län de närmaste åren

Arbetsförmedlingen bjuder in yrkesvägledare för att informera om jobbmöjligheter i länet de närmaste åren.

Arbetsförmedlingens yrkesprognoser täcker de vanligaste yrkena på arbetsmarknaden och vissa yrken som är på väg att öka i storlek. I foldern ”Jobbmöjligheter i Örebro län 2016” beskriver vi i vilken riktning utvecklingen är på väg när det gäller chanserna att hitta ett jobb i Örebro län. För den som ska välja utbildning eller yrke är det, förutom intresse och fallenhet, även viktigt att ta hänsyn till jobbmöjligheterna.

Prognoserna över jobbmöjligheterna i olika yrken kan ge en god vägledning inför framtida yrkes- och utbildningsval. Därför bjuder vi nu in yrkesvägledarna i länet till ett seminarium där vi informerar om vilka yrken det är lättast att få jobb inom, yrken där det är brist på arbetskraft och hur sysselsättningen förändras inom olika yrkesområden, berättar arbetsförmedlingschef Sari Harju.

Tid och plats

Tid                      Onsdag 3 februari klockan 14

Plats                   Arbetsförmedlingen i Örebro, Olaigatan 4, sal 2

Välkommen