Utbilda för framtiden – gemensam satsning på unga i Motala och Vadstena

Arbetslösheten är hög bland ungdomar samtidigt som många företag inte får tag på medarbetare med rätt kompetens. Många gymnasieutbildningar med bra framtidsutsikter har också svårt att få sökande. Därför gör Arbetsförmedlingen och Motala och Vadstena kommuner en gemensam satsning för att få skolungdomar att välja utbildningar med goda jobbchanser.

Välkomna till en pressträff den 17 augusti då vi informerar om vår satsning.

Plats: Projektet Ung Möjlighets lokal, Bispmotalagatan 9, Motala

Tid: 17 augusti kl 11.00

Medverkande: Birgitta Tegidius, arbetsförmedlingschef Motala, Camilla Egberth, kommunstyrelsens ordförande Motala, Jan Sundström, kommunstyrelsens ordförande Vadstena.

Ung möjlighet är ett projekt som syftar till att minska ungdomsarbetslösheten. Arbetsförmedlingen driver projektet tillsammans med Motala och Vadstena kommuner. Projektet har bland annat uppmärksammat vikten av att tidigt ge ungdomar information om utbildningar och arbetsmarknad.

Birgitta Tegidius, arbetsförmedlingschef Motala, 010-487 02 35
Per Engdahl, sektionschef Arbetsförmedlingen, 010-486 26 05