Utökade öppettider på Arbetsförmedlingens kontor i Norrköping och Linköping

Med start den 1 september utökar Arbetsförmedlingen öppettiderna på större orter. I Östergötland är det kontoren i Norrköping och Linköping som kommer att ha öppet för besök och aktiviteter vardagar kl. 10–18. Vi utökar öppettiderna med två timmar för att förbättra tillgängligheten och höja servicenivån för flera kundgrupper.

– Arbetsförmedlingen är till för alla och det här är ett led i att förbättra tillgängligheten för fler kundgrupper, som arbetsgivare, heltidsstuderande och personer som redan arbetar men vill byta jobb eller bransch, säger Gösta Landgren, arbetsförmedlingschef i Norrköping.

De utökade öppettiderna ger större möjlighet att bjuda in till olika typer av aktiviteter. Ett stående inslag kommer att vara rekryterings- och informationsträffar, och detta på tider som gör att även de som redan har arbete kan besöka Arbetsförmedlingen och ta del av vårt utbud.

– Arbetsförmedlingen är den naturliga mötesplatsen för företag som behöver rekrytera, säger Monica Ståhl, arbetsförmedlingschef i Linköping. Allt fler företag ser vinsten i att med en rekryteringsträff möta många sökande på ort och ställe, öga mot öga. Det sparar både tid och administration.

Öppettider

Arbetsförmedlingen i Linköping och Norrköping