Arbetsförmedlingen deltar i Open Hack i Lund med ”kompetens-case”

2-4 december, anordnas Open Hack – Coding for Humanity, i Lund på Ideon Meeting, Lund. Under helgen samlas utvecklare för att lösa samhällsproblem med kod. Bland deltagarna finns Arbetsförmedlingen som hoppas få hjälp med sitt ”kompetens-case”. Företagen har ett växande behov av att matcha mot kompetens istället för branscher.

Arbetsförmedlingen deltar med både medarbetare från sitt digitala innovationscenter och arbetsförmedlare som är på plats under hela eventet.

– Vi vill ha hjälp att utveckla matchning ur kompetens och tvärvetenskaplig vinkel, istället för att tänka ur branschperspektivet, säger Carina Friis, chef på Arbetsförmedlingen.

På Arbetsförmedlingen möter man allt fler företag som söker it-kompetenser oavsett vilka tjänster eller produkter de själva erbjuder. Därför vill Arbetsförmedlingen kunna möta detta behov och framöver i större utsträckning matcha mot specifika kompetenser.

Arrangeras av Lundastudenter och Ingenjörer utan gränser.

Mer info: openhack.io där du kan se allt live under helgen och final med prisutdelning på söndag klockan 15:00

För kommentarer:
Carina Friis, chef Arbetsförmedlingen i Skåne,  010-487 27 41
Olle Lundin,  ansvarig för Digitalt Innovationscenter , Arbetsförmedlingen, 010-487 7190
Presskontakt: Lena Lithner Soutkari, 010 -486 9720