Drygt 60 företag och 500 lediga tjänster på IT-mässan i Lund 16 april

För fjärde året i rad anordnar Arbetsförmedlingen och Ideon Meeting en IT-mässa i Lund. I år är även Lunds kommun medarrangör.  Syftet är att erbjuda en plattform för företag med rekryteringsbehov att möta personer med rätt kompetens.  Intresset för mässan har växt successivt och i år har 69 arbetsgivare anmält sig, bland annat Axiell Group, Capgemini, Combain, Huawei, HiQ, IKEA IT, Massive Entertainment, Novo Nordisk, q2D, men också offentlig verksamheter som Jordbruksverket och Region Skåne.

Sammanlagt finns cirka 500 lediga tjänster och företagen söker bland annat mjukvaru-, system-, app- och webbutvecklare, ingenjörer inom systemutveckling och elektronik, testare, testledare, it- och nätverkstekniker samt tekniska säljare.

Alla som är intresserade och har rätt kompetens är välkomna på mässan.
Information om företag och vilka kravprofiler de söker finns på http://www.arbetsformedlingen.se/itmassalund
(reservation för sena ändringar).

Tid: Torsdagen den 16 april klockan 10-12
Plats:   Ideon Agora,   Ideon Science Park , Scheelevägen 15, Lund

Arrangörer är Arbetsförmedlingen och Eures i samarbete med Ideon Meeting och Lunds Kommun.

För information :
Emma Lindgren, projektledare, Arbetsförmedlingen Lund tel: 010-488 05 23
Liza Nydén, verksamhetsansvarig   Ideon Meeting 046 -286 86 84 eller  liza.nyden@ideon.se
Annika
 Henning, Press- och medieansvarig. Lunds kommun,