Hoppas hitta rätt kompetens inom Gröna näringen - rekryteringsträff på Hvilan

Gröna näringen är en av många branscher som har svårt att rekrytera nya medarbetare med rätt kompetens. Onsdag 27 januari träffar cirka tio skånska arbetsgivare personer som har relevant bakgrund och är intresserade av branschen på en rekryteringsträff på Hvilan Utbildning.

De som träffar arbetsgivarna är både deltagare som snart är klara med sin utbildning på Hvilan Utbildning inom trädgårdsanläggning, trädgårdsodling, samt skötsel och förvaltning, men också andra arbetssökande med utbildning och/eller erfarenhet från branschen.

Rekryteringsdagen som arrangeras av Arbetsförmedlingen och Hvilan Utbildning har vuxit fram ur arbetsgivarnas behov av arbetskraft. Arbetsförmedlingens arbetsmarknadsutbildningar förändras också i takt med efterfrågan, till exempel utbildas nu flest inom skötsel och förvaltning där behovet är störst.

Program

• 9.15 - 10:15  På 5 minuter berättar varje arbetsgivarna om sin verksamhet och vilken arbetskraft de söker

• 10.15 - 10.45   Paus och mingel

• 10.45 - ca 14.00  Kortintervjuer. Arbetssökande väljer vilka företag de är intresserade av och arbetsgivarna snabbintervjuar som första steg.

Tid : Onsdag 27 januari klockan 9-14

Plats: Hvilan Utbildning, Kabbarpsvägen 126, Åkarp. Hvilan Utbildning ligger i Åkarp, mellan Malmö och Lund i Skåne.

Leif Möller, verksamhetssamordnare, Arbetsförmedlingen 010-486 73 33
Jimmy Sjöstedt, rektor, Hvilan Utbildning  040-46 37 06