Inspirationsdag och jobbmässa för unga i Helsingborg

Tisdag 9 april är det dags MyDay i Helsingborg - en inspirationsdag för unga med vägledning och jobbmässa. Vad vill du göra imorgon? Vill du jobba på kryssningsfartyg, resa och arbeta i Australien, starta eget företag, studera i Europa eller kanske göra volontärtjänst? Kanske vill du höra vad andra har gjort?

MyDay är till för unga nordvästskåningar som vill veta mer om jobb-, volontär- och studiemöjligheter i Sverige och resten av världen. På plats finns intressanta föredragshållare, arbetsgivare och utställare som delar med sig av sina erfarenheter och kommer med tips och infallsvinklar inför framtida arbetsliv.

I år genomförs MyDay för tredje gången och nytt för i år är att samtliga föredrag kommer att streamas på nätet för att möjliggöra för fler personer att hämta inspiration inför framtida utbildningsval och yrkesliv. Under förmiddagen genomför MyDay dessutom en rad slutna föreläsningar exklusivt för skolklasser men livesändningen öppnar upp föredragen för alla.

MyDay arrangeras av Arbetsförmedlingen, Eures, Europa Direkt Skåne Nordväst och Navigatorcentrum i Helsingborg.

Tid:Tisdag 9 april klockan 13-15 (dörrarna öppnar 10 minuter innan).
Plats: Röda Kvarn, Karlsgatan 7 i Helsingborg.

Övrigt: Fri entré men antalet platser på föreläsningarna är begränsat. Mer information finns på www.myday.nu där även föreläsningarna livesänds.

Ann Dahlin, Eures-rådgivare på Arbetsförmedlingen Helsingborg Tel: 010 - 486 06 54 e-post: ann.dahlin@arbetsformedlingen.se
Erik Larsson, Samordnare Europa Direkt Skåne Nordväst Tel: 042 - 10 35 30 e-post: erik.larsson@helsingborg.se
Presskontakt:
Lena Lithner Soutkari, 010-486 9720