Polska Eures-rådgivare besöker Skåne

Den här veckan besöker två polska Eures-rådgivare Arbetsförmedlingen i Malmö och Trelleborg för att både lära sig mer om den svenska arbetsmarknaden och informera om vilken arbetskraft man söker i Polen. Besöket är en del i Arbetsförmedlingens internationella arbete Eures för att främja utbudet av arbetskraft inom EU/EES.

De polska Eures-rådgivarna kommer bland annat att informera sina svenska kolleger om vilka möjligheter som finns på den polska arbetsmarknaden. På torsdag eftermiddag är de på Arbetsförmedlingen i Trelleborg och träffar  polska arbetssökande som redan finns i Sverige.

Om media är intresserad av att träffa de polska Eures-rådgivarna så kontakta :  Christina Koch, Eures-rådgivare, Arbetsförmedlingen Malmö Service  Tel: 010-486 57 01

För information:  Christina Koch, Eures-rådgivare, Arbetsförmedlingen Malmö Service  010-486 57 01
Presskontakt:  Lena Lithner Soutkari, informatör, 010-486 9720