Pressträff på IT-mässan på Ideon i Lund – drygt 60 företag och 500 lediga tjänster

Intresset för IT-mässan på Ideon i Lund växer stadigt. Torsdag 16 april finns drygt 60 arbetsgivare på plats som söker nya medarbetare till 500 lediga tjänster.
På pressträffen berättar Arbetsförmedlingen, Ideon Meeting och Lunds kommun om samarbetet och det gemensamma målet att erbjuda en plattform där företag med rekryteringsbehov kan möta personer med rätt kompetens

Tid: torsdagen den 16 april klockan 11.
Plats:   Ideon Agora,   Ideon Science Park , Scheelevägen 15, Lund, Lokal: Action, plan 2.
(Mässan pågår mellan klockan 10-12 och media är välkommen att delta)

Medverkande:
Carina Friis, chef Arbetsförmedlingen Lund
Liza Nydén , v erksamhetsansvarig Ideon Meeting
Per Persson, Lunds näringslivs- och turismchef

Fakta:
Arrangörer är Arbetsförmedlingen och Eures i samarbete med Ideon Meeting och Lunds Kommun. IT-mässan anordnas för fjärde året i rad. Drygt 60 arbetsgivare anmält sig, bland annat Axiell Group, Capgemini, Combain, Huawei, HiQ, IKEA IT, Massive Entertainment, Novo Nordisk, q2D, men även offentliga verksamheter som Jordbruksverket och Region Skåne. Företagen söker bland annat mjukvaru-, system-, app- och webbutvecklare, ingenjörer inom systemutveckling och elektronik, testare, testledare, it- och nätverkstekniker samt tekniska säljare.

Information om företag och vilka kravprofiler de söker finns på http://www.arbetsformedlingen.se/itmassalund

(reservation för sena ändringar).

Presskontakt:
Annika Henning, Press- och medieansvarig, Lunds kommun, 046-359 49 13