Skåne först ut med dialog för effektivare etablering av nyanlända

Delegationen för unga och nyanlända till arbete (Dua) träffar kommuner och Arbetsförmedlingen vid 25 regionala dialoger under april och maj. Vid dialogerna presenteras den modell för fördjupad samverkan om nyanländas etablering på arbetsmarknaden som delegationen tagit fram. Skåne är först ut med en träff i Malmö fredag den 7 april.

Inbjudna är representanter för kommunerna, lokala representanter för Länsstyrelsen, region/landsting, Kommunal och SKL:s arbetsgivarrepresentanter. Skånes andra dialog sker den 21 april.

Tid: Fredag 7 april kl 10-15
Plats: Best Western Malmo Arena Hotel

Media är välkommen att delta mellan klockan 10-12 med möjlighet till personliga intervjuer efter 12.

Fredag 7 april (inbjudna kommuner)
Malmö, Lund, Staffanstorp, Burlöv, Lomma, Kävlinge, Vellinge, Svedala, Trelleborg, Skurup, Sjöbo, Ystad, Tomelilla och Simrishamn

21 april (inbjudna kommuner)
Eslöv, Höör, Hörby, Hässleholm, Osby, Kristianstad, Östra Göinge, Bromölla, Örkelljunga, Båstad, Ängelholm, Perstorp, Klippan, Åstorp, Bjuv, Svalöv, Landskrona, Helsingborg och Höganäs