Trygghetsrådet och Arbetsförmedlingen i Skåne tipsar om nya möjligheter för varslade tjänstemän

De senaste åren har Skåne drabbats av flera stora varsel, men många berörda har samtidigt fått nya jobb eller startat eget. Tendenser på arbetsmarknaden och nya möjligheter i yrkeslivet är i fokus när Trygghetsrådet (TRR) och Arbetsförmedlingen den 11 september anordnar en gemensam informationsträff i Malmö för ett par hundra varslade tjänstemän.

– Vi hade en liknande träff för ett år sedan som blev mycket uppskattad. De som kommer får information och inspiration, men också svar på frågor och konkreta tips på hur de kan komma vidare, säger Bo Altinius, regionchef för Trygghetsrådet i Skåne och Carina Friis, arbetsförmedlingschef i Lund.

Tid: torsdag 11 september klockan 9- 12

Plats: Palladium, Södergatan 15, Malmö

Program:

-         9.00 – 9.15. Hur går det för tjänstemännen i Skåne och inom vilka branscher får de jobb. Bosse Altinius, TRR

-         9.20 – 10.20 Var finns jobben i Öresundsregionen? Josef Lannemyr, utredare Arbetsförmedlingen

-         10.20 - 10.50 Paus

-         10.50 - 11.30 Öresunddirekt och deras tjänster och kort om den danska arbetsmarknaden, Peter Veiler, arbetsförmedlare Öresund Direkt

-         11.30 - 12.00 Mingel med TRR och Arbetsförmedlingen

Media är välkommen att delta.

Bo Altinius, regionschef Trygghetsrådet Skåne 010-470   93 01
Carina Friis. Chef Arbetsförmedlingen Lund  010-487 27 41