Arbetsförmedlingen i Eskilstuna utökar öppettiderna till klockan 18

Med start den 1 september har Arbetsförmedlingen i Eskilstuna öppet för besök och rekryteringsaktiviteter vardagar kl. 10–18. Vi utökar öppettiderna med två timmar för att förbättra tillgängligheten och höja servicenivån för flera kundgrupper.

– Arbetsförmedlingen är till för alla och det här är ett led i att förbättra tillgängligheten för fler kundgrupper, som arbetsgivare, heltidsstuderande och personer som redan arbetar men vill byta jobb eller bransch, säger Bodil Ekström arbetsförmedlingschef i Eskilstuna.

Exempel på aktiviteter som kontoret i Eskilstuna kommer att erbjuda är rekryterings- och informationsträffar, och detta på tider som gör att även de som redan har arbete kan besöka Arbetsförmedlingen och ta del av utbudet. Alla aktiviteter presenteras på den lokala webbsidan, arbetsformedlingen.se/eskilstuna.

– Rekryteringsträffar är något vi har mer och mer av, fortsätter Bodil Ekström. Allt fler företag ser vinsten i att med en rekryteringsträff möta många sökande på ort och ställe. Det sparar både tid och administration. Också våra arbetssökande uppskattar träffarna.

Öppettider

Arbetsförmedlingen i Eskilstuna
Vardagar 10—18

Telefon/e-post/chatt med förmedlare