Branschdag för kvalificerade tekniska yrken

Torsdagen den 26 april anordnar Arbetsförmedlingen i Eskilstuna en dag med inriktning mot kvalificerade tekniska yrken. Behovet av att hitta kvalificerad arbetskraft inom områdena industri, teknik och IT är stort, och därför vill vi skapa en naturlig mötesplats för samtliga parter inom branschen och underlätta mötet mellan arbetstagarna och arbetsgivarna.

Arbetsgivarna får träffa personer som antingen redan är kvalificerade för tekniska arbeten eller har för avsikt att ta sig till branschen. Arbetssökande får möjlighet att ta reda på kompetenskraven hos arbetsgivarna, registrera sig hos rekryterare och även träffa utbildningsanordnare som erbjuder utbildning inom området.

– Vi vill skapa ett naturligt forum för arbetssökande, arbetsgivare och utbildningsanordnare med denna inriktning, säger Fredrik Svensson, samordnare för branschdagen. Eskilstuna blir en central plats för arbetssökande och arbetsgivare från olika håll i landet att träffas för att rekrytera och prata branschfrågor.

Tid: Torsdagen den 26 april kl.15.00 -18.00

Plats: Arbetsförmedlingen Eskilstuna, Kungsgatan 13