Öppet hus på Textilåtervinningsprojektet

I september i år startade Textilåtervinningsprojektet i Eskilstuna och nu vill deltagarna visa upp sin verksamhet. Projektet är en reaktion på att åtta kilo textilier per person och år slängs och sedan förbränns. Detta är ett enormt resursslöseri och med fantasi och hantverksskicklighet kan mycket komma till nytta igen.

Onsdag 20 november klockan 9-16 på Libergsgatan 5, Eskilstuna

Öppet hus pågår mellan klockan 9.00 och 16.00 och medier är mycket välkomna. Vi bedömer att projektet är bildmässigt.

Vi rekommenderar medier att komma vid 13-tiden då vi garanterar att det finns talespersoner för projektet och Arbetsförmedlingen på plats och denna tid kan vi ge särskild hjälp att få kontakt med projektdeltagare. Det är flest deltagare på plats på eftermiddagen.

Frågor kring projektet och öppet hus besvaras av Robert Karlsson, projektledare, 0733-16 75 60 och Käthie Sierau, arbetsledare, som självklart finns på plats under hela dagen.

Det går också bra att kontakta Chatarina Åberg Karlsson, press- och informationsansvarig på Arbetsförmedlingen, 010-486 00 20, chatarina.aberg-karlsson@arbetsformedlingen.se

Press- och informationsansvarig Södra Mälardalen Östergötland
Box 332, 581 03 LINKÖPING | Besök: Storgatan 8