Branschvecka vård och omsorg 4-8 mars: Här finns lediga jobb inom vård och omsorg i Stockholm

För den som är undersköterska, vårdbiträde eller personlig assistent finns det många jobb att söka nästa vecka. Då arrangerar nämligen Arbetsförmedlingen i Stockholm sin årliga branschvecka Vård och omsorg. På tre platser i länet, Farsta, Solna och Huddinge, hålls rekryteringsträffar med en mängd lediga tjänster. Arbetssökande får träffa arbetsgivarna och ansöka om jobben direkt på plats.

- Inom äldreomsorgen och personlig assistans finns det många lediga platser. Den som söker ett jobb inom det här området har goda chanser just nu, berättar Mats Eriksson, arbetsförmedlare på Arbetsförmedlingen Farsta som är med och arrangerar branschveckan.

Branschveckan är ett länstäckande samarbete som samlar arbetsgivare som letar efter nya medarbetare inom vård och omsorg. På rekryteringsträffarna får arbetssökande träffa arbetsgivarna personligen för att prata om de lediga jobben och göra ett första intryck. Ofta finns det även möjlighet för kortare intervjuer direkt på plats.

- Mitt råd till arbetssökande med vård- och omsorgskompetens är att skriva ut många exemplar av sitt cv och besöka våra rekryteringsträffar. Här får de träffa arbetsgivarna direkt, utan att behöva skriva personliga brev och komma igenom gallringen som alltid sker vid rekryteringar, säger Mats Eriksson.

Det finns mer än 200 lediga platser, främst för undersköterskor, vårdbiträden och personliga assistenter. Många av jobben är sommarvikariat men det finns även visstidsanställningar, timanställningar och några fasta tjänster.

Rekrytering av undersköterskor och vårdbiträden

Tisdag 5 mars, kl. 13.00-16.00, Aktivitetshuset Tuben, Munkforsplan 45, Farsta Centrum

Onsdag 6 mars, kl. 13.00-16.00, Arbetsförmedlingen Solna, Englundavägen 13, Solna Business Park

Torsdag 7 mars, kl. 13.00-16.00, Södertörnskyrkan, Patron Pehrs väg 3, Huddinge

Rekrytering av personliga assistenter

Tisdag 5 mars, kl. 13.00-16.00, Arbetsförmedlingen Huddinge, Fullerstatorget 18, Huddinge

Onsdag 6 mars, kl. 13.00-16.00, Aktivitetshuset Tuben, Munkforsplan 45, Farsta Centrum

Fredag 8 mars, kl. 13.00-16.00, Arbetsförmedlingen Solna, Englundavägen 13, Solna Business Park

Media är välkomna att delta!

För kommentar: Mats Eriksson, Arbetsförmedlingen Farsta, 010-486 28 17

För mer information: Henrik Cederberg, Arbetsförmedlingen Farsta, 010-487 31 47

Presskontakt: Karina Wrobel, press- och informationsansvarig Arbetsförmedlingen Stockholm, 010-488 11 54