Inbjudan: Generaldirektören inviger Arbetsförmedlingen Skärholmens nya koncept för service

Fredagen den 23 mars inviger Arbetsförmedlingens generaldirektör Angeles Bermudez Svankvist Arbetsförmedlingen Skärholmens nya lokaler. Då får du tillfälle att upptäcka Arbetsförmedlingens nya koncept för inredning, lokaler och service. Dessutom visar vi hur den nya tjänsten Rekrytering online fungerar, en tjänst som gör kontakter mellan arbetsgivare och arbetssökande mer effektiva och platsoberoende.

På fredag håller vi en officiell invigning av Arbetsförmedlingen Skärholmens lokaler som är utformade i enlighet med vårt nya lokal- och inredningskoncept. Tanken med konceptet är att skapa en bättre mötesplats för våra besökare och i slutändan ge dem bättre service. Den nya utformningen handlar inte bara om inredning utan grundar sig på hur vi ska ta emot besökare och göra kontakterna med oss så effektiva som möjligt.

Mellan klockan 14-16 har vi öppet hus och Arbetsförmedlingens generaldirektör Angeles Bermudez Svankvist finns på plats klockan 15 för att officiellt inviga den nya lokalen.

Vi på Arbetsförmedlingen strävar efter att kontinuerligt förbättra vår service till arbetssökande, arbetsgivare och andra samarbetspartners. Ett sätt är att öka tillgängligheten till oss och våra tjänster. Därför har vi under det senaste året infört en mängd förbättringar som längre öppettider på kvällar och helger på arbetsförmedlingarna och i vår kundtjänst, chatt-funktion och inskrivning på webben, för att nämna några exempel.

Vårt senaste tillskott är funktionen Rekrytering online som gör det lättare för arbetsgivare och personer som söker jobb att träffa varandra, även om de befinner sig på olika orter. Det är en virtuell rekryteringsträff som hålls på webben. Under invigningen av Arbetsförmedlingen Skärholmen visar vi hur Rekrytering online fungerar.

Varmt välkommen att upptäcka nya Arbetsförmedlingen!

Plats: Arbetsförmedlingen Skärholmen, Ekholmsvägen 34, 1 trappa

Tid: Fredagen 23 februari 2012, klockan 14-16.

För information: Nina Angermund Carlsson, Arbetsförmedlingschef Skärholmen,

Presskontakt: Karina Wrobel, 010-488 11 54