Rekryteringsträff i Roslagen

Fredagen 4 april på eftermiddagen anordnar Framtidsdagen i Hallstavik för sjätte gången av Arbetsförmedlingen och Hallstaviksnätverket . På mässan deltar närmare 30 utställare varav ett 20-tal arbetsgivare varav de flesta har  rekryteringsbehov, uppskattningsvis är behovet totalt 200 personer.

Medier är välkomna.

Mässan invigs av riksdagsledamot Mikael Damberg. Därutöver kommer näringslivscheferna Dan Löfgren i Norrtälje kommun och Ulf Andersson i Östhammars kommun att gästtala om samarbete med arbetsgivare och samarbete över kommungränser.

- Vi har under de år mässan anordnats utvecklat ett mycket bra och lokalt samarbete mellan oss som deltar, säger mässansvarig Eva Söderman från Arbetsförmedlingen.

Bland deltagande arbetsgivare återfinns Eckerölinjen, Attendo, Nobina, Svensk Kärnbränslehantering, TioHundra, Hallstaviks Mekaniska Maskinmontage och Hallstaviks Elverk. Arbetsgivarna har rekryteringsbehov av bland annat resesäljare, vårdpersonal, rörläggare, busschaufförer, kundvärdar och driftledare.

- Mässan ger arbetssökande möjlighet att träffa arbetsgivare som söker nya medarbetare eller som vill visa upp sig inför framtida rekryteringsbehov. Vi har utställare verksamma i Roslagen med omnejd: från Täby, Uppsala, Östhammar och Norrtälje kommun så räkna med sjudande aktivitet i Folket hus, säger Eva Söderman.

Datum och tid: fredag 4 april, klockan 13-16, samling kl 12

Plats: Folkets hus, Centrumtorget, Hallstavik

Kontaktperson, Arbetsförmedlingen Norrtälje: Eva Söderman, 010-486 94 97

Presskontakt: Erik Höjer, 010-488 38 11

Mässan anordnas av Arbetsförmedlingen Nottälje och Hallstaviksnätverket i samarbete med Arbetslivsresurs, Nyföretagarcentrum och Pappers avdelning 68, Hallstavik.