Snabba rekryteringar: Jobb Direkt på Arbetsförmedlingen Stockholm City den första i varje månad

Ibland behöver man få tag på nya medarbetare snabbt. Ibland behöver man snabbt få ett nytt arbete. Arbetsförmedlingen Stockholm City har därför skapat en effektiv mötesplats där arbetssökande och arbetsgivare kan träffas utan några längre förberedelser. Den första i varje månad hålls Jobb Direkt mitt i kundmottagningen på Arbetsförmedlingen. Arbetsgivare kan anmäla sig så sent som dagen innan, de arbetssökande behöver bara dyka upp med sitt cv.

– Det här är verkligen effektiv matchning! Den första i varje månad besöker många arbetssökande oss. Det är perfekt tillfälle att ha rekryterande arbetsgivare på plats. Rekryteringsprocessen snabbas upp då det finns möjlighet att på ett tidigt skede få en personlig kontakt. Det gynnar både de arbetssökande och arbetsgivarna, berättar Kamyar Zarrin, arbetsförmedlare på Arbetsförmedlingen Stockholm City.

Fördelen för arbetsgivare är flexibiliteten. Det räcker med ett telefonsamtal till Arbetsförmedlingen dagen innan så är de garanterade en plats. De arbetssökande tar med sig några kopior av sitt cv och får veta mer om de lediga tjänsterna på plats. Ofta finns det även möjlighet till en kortare intervju direkt.

– I dagsläget har vi åtta arbetsgivare inbokade till fredag men vi kommer nog upp i närmare 15 stycken. Vi hoppas att det här sprider sig och växer från månad till månad. Varje arbetsgivare som deltar får fylla i en utvärdering så att vi får koll på vad som kan förbättras och kan ge ännu bättre service, säger Kamyar.

Arbetsgivarna på Jobb Direkt den 1 mars är främst inom sälj. De lediga tjänsterna täcker ett brett fält som säljare, account manager, key account manager, kundtjänst, företagssäljare och säljstöd. En del av företagen erbjuder också internutbildningar så det finns tjänster utan krav på tidigare erfarenhet.

Plats: Arbetsförmedlingen Stockholm City, Tunnelgatan 3, vid Hötorget

Tid: fredag 1 mars, klockan 13.00–15.00

Media är välkomna att delta!

För kommentar: Kamyar Zarrin, Arbetsförmedlingen Stockholm City, 010-487 62 48

För mer information: Eeva Vestlund, chef Arbetsförmedlingen Stockholm City, 010-487 08 34

Presskontakt: Karina Wrobel, press- och informationsansvarig Arbetsförmedlingen Stockholm, 010-488 11 54