Välkommen på invigningen av Arbetsgivarcenter Stockholm

På fredag 29 januari invigs Arbetsförmedlingen Arbetsgivarcenter Stockholm. Arbetsgivarcenter ska komplettera myndighetens lokala resurser och ge en ökad service åt arbetsgivarna i hela Stockholms län.

– Vi förstärker vårt arbetsgivararbete i Stockholm och där är Arbetsgivarcenter en viktig del, säger Pia Ackmark, marknadschef Stockholm-Gotland.

Välkommen till Arbetsförmedlingen i Solna fredag 29 januari för invigningen av Arbetsgivarcenter Stockholm. Arbetsgivarcentret har sina lokaler i Solna men ska stötta arbetsgivare i hela Stockholms län. Målet är att förstärka myndighetens samarbete med arbetsgivarna och förbättra matchningen på arbetsmarknaden.

– Vi erbjuder ett stort antal tjänster inom rekrytering. Arbetsgivarna har olika behov och vi hjälper till med allt från att utforma annonser till att anordna rekryteringsträffar. Önskar man det finns vi med och hjälper till genom hela rekryteringsprocessen, säger Lennart Lundin , chef på Arbetsgivarcenter.

Arbetsgivarcenter kommer även att bjuda in till rekryteringsseminarium där man samlar experter inom olika områden. Seminarierna kan behandla allt från regelverken vid anställningar till hur man genomför en lyckad rekrytering.

Vid invigningen hälsar Pia Ackmark , marknadschef Stockholm-Gotland välkommen.

Det finns även möjlighet att träffa experter inom olika områden:

• Arbetsmarknadsanalys

• Digital matchning

• Intervjutips

• Rekrytering över Europas gränser

Tid: Fredag 29 januari klockan 13.00
Plats:
Arbetsförmedlingen Solna, Englundavägen 13, Solna Business Park.

Karta och vägbeskrivning hittar du på arbetsformedlingen.se/solna

För kommentarer: Pia Ackmark, marknadschef Stockholm-Gotland, 010-488 06 11
Lennart Lundin, chef Arbetsförmedlingen Arbetsgivarcenter Stockholm, 010-486 68 01

Presskontakt: Anders Munck, regionalt pressansvarig, 010-488 59 19