Hitta jobb på Sveriges största arbetsplats

Vill du arbeta som flygvärdinna, med check-in eller kanske på någon av restaurangerna eller kaféerna på Arlanda? På mässan Jobba på Arlanda den 8 mars har du chansen att möta arbetsgivare inom flera olika branscher.

­Arlanda är Sveriges största arbetsplats och sysselsätter cirka 17 000 personer. Flygplatsen växer hela tiden och därmed skapas också många nya arbetstillfällen. För femte gången arrangerar Arbetsförmedlingen nu en rekryteringsmässa där arbetsgivare och arbetssökande kan mötas.

– Mässan är en del i vårt arbete med att stödja företag att rekrytera nya medarbetare. Flera av jobben här på Arlanda är också utmärkta ingångsjobb för många arbetssökande, till exempel ungdomar, säger Pontus Axberg, ansvarig för mässan på Arbetsförmedlingen Arlanda.

Företag inom olika branscher kommer att delta på mässan och arbetsförmedlare finns på plats för att coacha besökarna inför mötena med arbetsgivare. Det blir också möjlighet att träffa Euresrådgivare, det vill säga arbetsförmedlare som arbetar över hela Europa, för att få information om arbetsmarknaden i utlandet.

Tid: Torsdagen den 8 mars klockan 10-16.

Plats: Sky City Expo, Arlanda.

Mer information om mässan hittar du på på arbetsformedlingen.se/arlanda.

Arbetsförmedlingen Arlanda har nyligen utökat personalstyrkan och flyttat in i nya större lokaler för att kunna förbättra servicen till arbetsgivarna på flygplatsen och ta vara på de arbetstillfällen som skapas. Förutom att matcha arbetssökande mot lediga jobb erbjuder Arbetsförmedlingen Arlanda rekryteringsträffar och arrangerar även flygplatsutbildningar. På Arlanda finns ingen kundmottagning där arbetssökande kan skriva in sig utan verksamheten är helt inriktad på arbetsgivarkontakter. Cirka 300 företag är etablerade på och i anslutning till Arlanda.

För mer information: Pontus Axberg, projektledare Arbetsförmedlingen Arlanda, 010-487 32 71

Presskontakt: Kristina Falk, 010-487 47 80