Lediga jobb inom flera branscher

För sjätte året i rad anordnar Arbetsförmedlingen i Enköping en jobbmässa. Cirka 15 företag som söker nya medarbetare inom olika branscher kommer att vara på plats.

­­ – Intresset för jobbmässan är stort från både arbetsgivare och arbetssökande. Vi räknar med flera hundra besökare, säger Håkan Hillerstig, arbetsförmedlingschef i Enköping.

Du som besöker mässan bör ta med ditt cv och vara beredd på korta intervjuer. Arbetsgivare från såväl Västerås och Uppsala som Stockholm är där för att hitta nya förmågor. Bland de medverkande företagen finns bemanningsföretag, Enköpings kommun och Attendo som rekryterar vårdpersonal, Max Hamburgerrestauranger, byggföretaget Teab samt Semantix som rekryterar tolkar i Västerås och Uppsala län.

Du som är intresserad av att starta ett företag får även tillfälle att träffa Enköpings Nyföretagarcentrum som kan berätta allt om att driva eget.

Tid: Torsdagen den 8 mars klockan 13-15.

Plats: Arbetsförmedlingen Enköping, Kungsgatan 39,

Mer information om mässan hittar du på arbetsformedlingen.se/enkoping.

För oss på Arbetsförmedlingen är det viktigt att ha goda arbetsgivarkontakter för att kunna utföra vårt uppdrag. På Arbetsförmedlingen i Enköping finns arbetsförmedlare som ansvarar för olika branscher och ett speciell telefonnummer dit arbetsgivare kan vända sig för att få service och hjälp med att till exempel arrangera rekryteringsträffar.

Mer information: Håkan Hillerstig, arbetsförmedlingschef Enköping, 010-486 42 70, Tommy Göransson och Senja Kåhre, arbetsförmedlare, 010-486 34 15

Presskontakt: Kristina Falk, 010-487 47 80