Work Abroad Tour till Uppsala 7 februari

Work Abroad Tour är mässan för den som vill söka jobb utomlands. Mässan kommer till Arbetsförmedlingen i Uppsala den 7 februari.

Ett tjugotal utställare finns på plats i Arbetsförmedlingens lokaler. Besökarna får möta arbetsgivare, organisationer och Eures-rådgivare från flera länder och får veta hur det är att arbeta och bo i olika länder i Europa. Förutom att träffa utställarna kan besökarna gå på flera olika seminarier om att jobba utomlands.

– Att besöka mässan är en bra chans för den som vill jobba utomlands, inte minst för ungdomar. Många av arbetsgivarna som kommer anställer gärna ungdomar säger Kristina Gärdebo Johansson, som är Eures-rådgivare i Uppsala. Men naturligtvis är alla arbetssökande välkomna.

Plats: Arbetsförmedlingen, Muningatan 1, Uppsala

Tid: Torsdagen den 7 februari, kl. 12.00-17.00

Mer information om mässan finns på arbetsformedlingen.se/uppsala.

Work Abroad Tour arrangeras för tionde året i rad och mässan besöker också Linköping den 5 februari och Eskilstuna den 6 februari.

Arbetsförmedlingen ingår i det europeiska nätverket Eures som står för European Employment Services. I Eures-nätverket ingår 31 länder och över 800 Eures-rådgivare.

För mer information:

Kristina Gärdebo Johansson, Euresrådgivare, 010-486 33 33