Ta vara på kraften och kompetensen hos personer med funktionsnedsättning

Enligt den senaste undersökningen från januari i år finns det i Värmland 3 036 personer med funktionsnedsättning som är redo att komma ut i arbete.

– Det är väldigt viktigt att dessa personers kompetens tas till vara. Nu får allt fler personer tillträde till arbetsmarknaden genom att moderna stöd och hjälpmedel gör det möjligt för fler människor att delta i arbetslivet på sina egna villkor. Då vore det väldigt olyckligt om den kraften gick förlorad, säger arbetsförmedlingschef Torbjörn Johansson i Torsby.

LRF Media vill inspirera andra företag

Vi välkomnar media till företaget LRF-Media i Torsby. Företaget har anställt flera personer med funktionsnedsättning med lyckat resultat. Det vill de berätta om för att inspirera andra företag att göra detsamma. Det kommer att ges möjlighet att intervjua såväl chefen på företaget som några av de anställda. Arbetsförmedlingschefen och en SIUS-konsulent från Arbetsförmedlingen i Torsby berättar om hur Arbetsförmedlingen kan underlätta anställning av personer med funktionsnedsättning som innebär nedsatt arbetsförmåga.

Tid: Onsdag 7 mars kl 10:00

Plats: LRF Media, Järnvägsgatan 9, Torsby

Välkommen

FAKTARUTA