Arbetsgivarna i fjällvärlden rekryterar

Arbetsförmedlingen i Sundsvall genomför 24 augusti Fjälljobbmäsan där man erbjuder arbetsgivare från hotell- och fjällanläggningar möjlighet att rekrytera personal inför vintersäsongen.

– Det här är ett återkommande event inför säsongstart i fjällvärlden, säger Sverker Bodevärn, arbetsförmedlare i Sundsvall. Vi har representanter från många olika anläggningar där man bland annat söker kockar, skiduthyrare, receptionister, liftskötare och frukostvärdar. Utbudet av jobb är väldigt brett så det finns något för alla.

Exempel på deltagande företag är: Ramundbergets Alpina AB, Skistar Vemdalen , Ottsjö Fjällhotell , Hotell Funäsdalen , Vemdalsskalets Högfjällshotell , Storhogna Högfjälsshotell & Spa, Lofsdalens Fjällanläggningar AB , Husky restaurang och sportsbar bowling, Lofsdalsfjäll, Edsåsdalen Turism, Hotel Diplomat Åregården och Wallmans Dippan

– Många av de lediga jobben lämpar sig för ungdomar och det är särskilt roligt då vi har hög ungdomsarbetslöshet i vårt län säger Sverker Bodevärn. Eftersom arbetsgivarna rekryterar på plats så har förhoppningsvis många av besökarna ett jobb när dom lämnar mässan.

Under dagen erbjuds även kontakter med jobbcoachföretag, anordnare av arbetsmarknadsutbildning, Komvux med flera aktörer som arbetslösa har nytta av i ditt arbetssökande.

Dag                                     onsdag 24 augusti

Tid                                      kl 10.00-15.00

Plats                                   Folkets Park, Rotundan

Välkomna att bevaka mässan!

För kommentarer:  Sverker Bodevärn, mässansvarig, 010-486 15 75

Presskontakt:  Urban Isberg, Informatör,  010-486 46 40