Gemensam satsning på ungdomar

Tillsammans med arbetsgivarringen AGera Sundsvall/Timrå arrangerar Arbetsförmedlingen ett frukostmöte för att diskutera olika lösningar på arbetsgivarnas kompetensbehov. Länets många arbetslösa ungdomar kommer att vara i fokus under mötet.

– För att klara kompetensförsörjningen behöver vi våra ungdomar på arbetsmarknaden och inte i arbetslöshet. Därför bjuder vi tillsammans med AGera in arbetsgivare till frukostmötet för att diskutera och hitta lösningar för framtiden säger Marie-Louise Ek, arbetsförmedlingschef med områdesansvar i Sundsvall.

– I Arbetsförmedlingens verktygslåda finns ett brett utbud av åtgärder och insatser som hjälper arbetsgivare att bereda ungdomar plats i sina företag och organisationer. Dessa kommer vi att presentera på mötet säger Peter Pettersson, sektionschef och arrangör av frukostmötet.

Ett tjugotal företag är anmälda till frukostmötet, bland annat SCA, Kubal, CSN och SPV.

Datum:        30 mars
Klockan:     07:30 – 09:00
Plats:           Arbetsförmedlingen, Landsvägsallén 4 i Sundsvall

För kommentarer:
Marie-Louise Ek, arbetsförmedlingschef med områdesansvar, 010-486 24 38
Peter Pettersson, sektionschef vid Arbetsförmedlingen i Sundsvall, 010-486 84 91
Presskontakt: Urban Isberg, press- och informationsansvarig, 010-486 46 40