Hundratals lediga jobb på jobbmässa

Arbetsförmedlingen i Sundsvall har samlat ett antal arbetsgivare inom uniformsyrken till en jobbmässa 21 mars. Dessa arbetsgivare erbjuder många spännande och viktiga jobb, bara Försvarsmakten har ett rekryteringsbehov på över 700 både militära och civila tjänster

Det är första gången vi arrangerar en rekryteringsmässa för uniformsyrken här i Sundsvall så jag ser verkligen fram mot att öppna portarna klockan 10 säger Sverker Bodevärn, sektionschef vid Arbetsförmedlingen i Sundsvall och tillika mässansvarig.

De utställare som finns på plats är bland annat Försvarsmakten, Polisen, Kustbevakningen, Tullverket, Räddningstjänsten, MSB Myndigheten för Samhällsskydd och Beredskap, Räddningsgymnasiet Sandö, Kriminalvården och Securitas.

Alla utställare kommer att förevisa material, fordon och viss verksamhet under mässdagen. Försvarsmakten kommer att visa upp utrustning, materiel och fordon och ta emot ansökningar till militära och civila tjänster under dagen. Kandidater kommer även att rekryteras till utställarnas utbildningar. Under dagen kommer vissa utställare att genomföra seminarier i syfte att mer ingående beskriva sin verksamhet.

– Jobbmässan är ett utmärkt sätt för arbetsgivare att presentera sig och sin verksamhet för framtida medarbetare. Några av utställarna kommer att rekrytera direkt på plats så förhoppningsvis är det många av besökarna som lämnar området på eftermiddagen med ett jobbförslag i handen säger Marie-Louise Ek arbetsförmedlingschef med områdesansvar i Sundsvall.

Datum:        21 mars
Klockan:      10:00 – 17:00
Plats:            Folkets Park i Sundsvall

Presskonferens arrangeras klockan 12.00 i Tonhallsfoajén.

Välkomna!

För kommentarer: