Jobb- och utbildningsmässa i Härnösand

Den 5 oktober arrangerar Arbetsförmedlingen i Härnösand en mässa med kompetensförsörjning som huvudtema. På plats finns ett antal utbildningsanordnare men även företag som erbjuder egna interna utbildningar som leder till jobb.

Exempel på utbildningar som finns representerade vid mässan är vård- och omsorg, teletekniker, skogsmaskinförare, administration, trädgård- och lantbruksutbildningar samt fastighetsskötare. Dessutom finns ett antal företag som via intern utbildning erbjuder jobb. Sådana exempel är Folksam, Green Cargo, Kriminalvården, Polisen, Stenstans Trafikskola och Försvarsmakten.

Under dagen genomförs även seminarier där man kan ta del av allt från hur studier finansieras (CSN) via vad universitetsstudier innebär (Mittuniversitetet) till mer ingående beskrivningar av hur det är att jobba hos exempelvis Polisen eller inom vård-och omsorg.

– Vi ser att många arbetsgivare har svårt att hitta de kompetenser man behöver för att utveckla sina företag eller organisationer. Därför anordnar vi denna mässa som riktar sig till alla som funderar på studier eller kompetensutveckling, säger Patrik Lockner, en av arrangörerna från Arbetsförmedlingen i Härnösand.

Press och media är välkomna att besöka mässan.

Datum: 5 oktober

Tid: 10-15

Plats: Parkaden, Härnösand

För kommentarer och mer information: Patrik Lockner, sektionschef, 010-486 66 20,