Jobb eller sommarlov?

Det är frågan som många unga ställer sig. För att underlätta valet anordnar Arbetsförmedlingen i Härnösand en sommarjobbmässa 28 februari.

–Mässor är en bra och effektiv mötesplats mellan arbetssökande och arbetsgivare då man skapar direktkontakt mellan parterna säger Annelie Lundgren, mässarrangör från Arbetsförmedlingen i Härnösand.

Sommarjobbmässan är ett årligt återkommande evenemang och ett 20-tal arbetsgivare med rekryteringsbehov medverkar. De kommer att möta cirka 600 arbetssökande.

Information från lilla scen kommer att hållas av Sundsvalls Kommun, Student Consulting samt Arbetsförmedlingen vilka berättar om hur man går till väga för att hitta ett jobb i Norge och Europa.

–Vi ser att arbetsgivarna allt tidigare rekryterar vikarier och feriearbetare så om man vill jobba i sommar är det hög tid att börja sitt sökande. Ett vikariat är dessutom en bra möjlighet att få nya erfarenheter och färska refersenser till sitt fortsatta arbetssökande säger Sverker Bodevärn, arbetsförmedlingschef i Härnösand.

–Då ett flertal av arbetsgivarna rekryterar direkt på plats kommer ett antal av besökarna ha med sig ett jobbförslag hem efter sitt besök på mässan säger Annelie Lundgren.

Datum:       28 februari

Tid:            12.00–15.00