Jobba eller vidareutbilda sig?

Det är frågan som många unga ställer sig. För att underlätta valet anordnar Arbetsförmedlingen i Sundsvall 30 september mässan ”Karriär & Framtid” med över 100 inbjudna arbetsgivare, utbildningsanordnare och andra samverkanspartners.

Målet med mässan är att sammanföra rekryterande arbetsgivare, utbildningsanordnare och andra samverkansaktörer för att öka ungdomars möjlighetet till en etablering på arbetsmarknaden.
– Vi vill visa på bredden av branscher och utbildningar där man kan komma in och påbörja vägen till sitt yrkesliv. Intresset för att medverka vid mässan överstiger vida våra förhoppningar säger Conny Larsson, en av arrangörerna vid Af Sundsvall. Vi har i dagsläget över 100 utställare inom ett väldigt brett spektrum av branscher.

Förutom att de inbjudna utställarna ges möjlighet att träffa potentiella nya medarbetare eller studenter finns ett digert program med föreläsningar för mässans besökare.
– Vi erbjuder 14 olika föreläsningar så förhoppningsvis hittar alla något som intresserar dem säger Conny Larsson.

På Arbetsförmedlingen i Sundsvall finns det cirka 1 000 ungdomar inskrivna som arbetssökande men även de som redan har ett jobb är välkomna att besöka mässan.
– Det kommer att anordnas bussresor till mässan från ett antal olika Arbetsförmedlingar i Södra Norrland. Men vi ser gärna att den som redan har ett jobb och kanske funderar på att byta bransch eller studera vidare besöker oss också säger Conny Larsson.

Dag: 30 september

Tid: 12-16

Plats: Folkets Park Sundsvall, Tonhallen.

För kommentarer: Conny Larsson, arbetsförmedlare, 010-487 49 49
Urban Isberg, press- och informationsansvarig, 010-486 46 40

Intresset överstiger vida våra förhoppningar
Conny Larsson