Sommarjobb och Uniformsyrken på jobbmässa

Mässan har denna gång två teman, Uniformsyrken och Sommarjobb. Kombinationen gör att mässan blir en av de största som Arbetsförmedlingen i Sundsvall genomför under året vad avser lediga jobb.

– Försvarsmakten och Polisen är två stora arbetsgivare som kontinuerligt rekryterar ny personal, bara i år har Försvarsmakten behov av att anställa tusentals soldater säger Kenneth Pettersson, arbetsförmedlare och arrangör av Jobbmässan. För att bredda utbudet av lediga jobb testar vi i år att ha en kombinerad mässa för Uniformsyrken och arbetsgivare som rekryterar vikarier inför semestern.

Uniformsyrken kommer att vara representerade av bland annat Polisen, Försvarsmakten, Räddningstjänsten och Securitas.

Lediga sommarjobb presenteras av bland annat SCA, Kubal, Svensk markservice, Lernia, Pågen, Uniflex, Telia, Student Consulting, Sundsvalls Kommun och RIK assistans.

Möjligheterna till ett nytt jobb finns inte bara i inom landet. Arbetsförmedlingens representant för EURES, European Employment Services, kommer att informera om hur man går tillväga för att komma vidare till ett jobb utomlands.

– Vi ser att arbetsgivarna allt tidigare rekryterar semestervikarier och på mässan finns det hundratals lediga jobb att söka. Ett vikariat är en bra möjlighet att få erfarenhet och värdefulla referenser säger Kenneth Pettersson.

Datum:       7 februari

Tid:             10.00–15.00