Sundsvall ökar tillgängligheten

Med start den 4 april har Arbetsförmedlingen i Sundsvall öppet för besök och rekryteringsaktiviteter mellan kl. 10-18. De utökade öppettiderna införs för att förbättra tillgängligheten och höja servicenivån för flera kundgrupper.

Det här är ett led i att öka tillgängligheten för våra kundgrupper, både arbetssökande och arbetsgivare, säger Lars-Åke Larsson, arbetsförmedlingschef  i Sundsvall. Vi rivstartar under vecka 14 med aktiviteter för kunderna varje eftermiddag. Vi kommer att fortsätta med både rekryterings- och informationsträffar på tider som gör att även de som har arbete eller bor i angränsande kommun kan besöka oss och ta del av vårt utbud.

Arbetsgivare har möjlighet att anordna rekryteringsträffar i förmedlingens lokaler och på så sätt möta fler arbetssökande. Alla fyra förmedlingarna anordnar  mässor som mötesplats för arbete.

─ Arbetsförmedlingen är den naturliga mötesplatsen för företag att rekrytera, kompletterar Marie-Louise Ek, talesperson för Västernorrlands län. Allt fler företag ser vinsten i att med en rekryteringsträff möta många sökande på ort och ställe i stället för att få brevlådan överfylld med ansökningshandlingar. Det sparar administration och kostnader, och gör det enklare för våra arbetssökande att få möta arbetsgivare öga mot öga.

Några aktivitetsexempel i Sundsvall:

4 april: Unionen, Agera, Arbetslivsresurs, Försvaret och ComHem
5 april: Vuxenutbildningen, Kustbevakningen, Televinken, EURES
6 april: Trøndebilene AS från Norge, Försäkringskassan, Sundsvalls kommun (vårdsektorn och socialtjänsten), Polisen m fl

7 april: Folkhögskolan Fränsta, Vuxenutbildningen

8 april: Lernia AB

Välkomna till någon av våra aktiviteter!

För kommentarer:
Lars-Åke Larsson, arbetsförmedlingschef Sundsvall, 010-486 60 60