Mässa för semestervikariat inom vård och omsorg

Tisdag den 19 februari arrangerar Arbetsförmedlingen en rekryteringsmässa på Teatern Forum i Köping för alla som är intresserade av att söka semestervikariat inom vård och omsorg. Mässan är en unik samverkan mellan de tre kommunerna i Köping, Arboga och Kungsör initierad av Arbetsförmedlingen. Tillsammans söker kommunerna 190 personer. Många av tjänsterna kan man söka även om man inte har utbildning, men fyllt 18 år.

Bra chans för alla intresserade
Kommunerna i Köping, Arboga och Kungsör rekryterar personal till som­marens vikariat inom vård och omsorg. För första gången sker det i en samverkan över kommungränserna. Främst handlar det om vårdare, undersköterskor, sjuksköterskor, skötare, personliga assistenter och vårdbiträden.

- Några av tjänsterna kräver specifik yrkesutbildning, men många av tjänsterna kan man söka om man fyllt 18 år. Viktiga egenskaper för dessa jobb är social kompetens, att man är lyhörd, flexibel och kan ta egna initiativ. Vi hälsar alla intresserade välkomna till en spännande mässa med bra chanser att skaffa sig sommarjobb och få en inblick i intressanta yrkesområden med goda möjligheter till framtida jobb, säger Fredrik Krait som är sektionschef på Arbetsförmedlingen i Köping.

Han uppmanar också intresserade att ta med sig CV och ansöka direkt på mässan.

Program
Cheferna för hemtjänsten, demensboendet, det särskilda boendet och verksamheten för funktionshindrade informerar under mässan om sina respektive områden.

Tid: 19 februari, 15.00 – 19.30

Plats: Teatern Forum, Västra Långgatan 2, Köping

Media hälsas välkomna att bevaka arrangemanget.

Mer information:
Fredrik Krait, sektionschef, Arbetsförmedlingen Köping Arboga Kungsör