Arbetsförmedlingen arrangerar "JOBBMÄSSAN", 19-20 februari på Svenska Mässan i Göteborg

Imorgon, tisdagen den 19 februari kl. 14.00, öppnar Arbetsförmedlingen portarna för 2013 års upplaga av Västsveriges kanske största jobbmässa. Under två dagar erbjuder Arbetsförmedlingen, för andra året i rad, en mötesplats på Svenska Mässan i Göteborg för arbetssökande och arbetsgivare.
- Förra året besökte drygt 9 000 personer JOBBMÄSSAN och vi räknar med samma tryck även i morgon och på onsdag, säger arbetsförmedlaren och mässgeneralen Christel Ingemansson.

- Syftet med JOBBMÄSSAN är självklart att knyta ihop arbetsgivare som har rekryteringsbehov med den enorma kompetens som finns hos de som idag är arbetslösa, menar Christel Ingemansson och fortsätter:
- En del företag har ett akut rekrteringsbehov medan andra jobbar mer långsiktigt och knyter värdfulla kontakter för framtiden. I år bjuder vi även in yrkesutbildningsaktörer eftersom många av mässbesökarna har behov av att få veta mer om möjligheter att vidareutbilda sig eller rent av byta yrke.
Under de två mässdagarna finns det också möjlighet att delta i olika seminarier.
- Vi har fjorton seminarier och det är utställarna som svarar för innehållet, säger Christer Ingemansson.

SYKES söker 200 nya medarbetare
Ett av företagen på JOBBMÄSSAN söker 200 nya medarbetare till sin etablering i Göteborg. Det är SYKES som idag finns i Ed, Rosersberg och Sveg men som nu även etablerar sig i Göteborg. SYKES är ett världsomspännande företag inom callcenterbranschen.
- Vi ser JOBBMÄSSAN här i Göteborg som en bra mötesplats. Vi hörde talas om förra årets mässa och på tisdag morgon flyttar vi in i mässlokalerna, säger Anki Nordin, HR-ansvarig vid SYKES i Göteborg.

JOBBMÄSSAN stöttas i år av Göteborgsregionens kommunalförbund (GR) , Business Region Göteborg (BR), LO i Göteborg och Svenska Mässan.
- Vi är mycket nöjda med att tunga verksamheter i Göteborg är med och bidrar till att vi kan genomföra en JOBBMÄSSA av den här storleken. Tillsammans har vi ett gemensamt intresse av att människor får arbete och att företag och organisationer får den personal de behöver för att klara tillväxten, säger Michael Leufkens, chef för Arbetsförmedlingarna i Göteborg.

Plats:
Svenska Mässan i Göteborg, Hall A.

Mässtider:
Tisdagen den 19 februari 14.00-20.00
Onsdagen den 20 februari 10.00-16.00

Media är välkomna att delta.

För kommentarer och mer information: Christel Ingemansson 010-486 45 73, Michael Leufkens, 010-486 62 31
Presskontakt: Angélique Rooth, 010-488 31 97, Christer Falk, 010-486 29 49.